zondag 22 april 2012

LIEF klein CADEAUTJE

Zit ik dan. 
Na een dag die begon met het gevoel dat ik de Mount Everest ging beklimmen.
Ik zag deze dag als een zware taak en achteraf gezien heb ik vandaag ook zo beleefd.
Totaal niet wetende hoe ik hem door zou moeten komen,
Niet wetende of ik hem wel door zou komen.


En dit alles werd mede mogelijk gemaakt door een feest.
Zo een feest die ervoor zorgt dat je de volgende dag niet meer functioneren kan.
Zo een feest die ervoor zorgt dat wanneer je op straat loopt en bekende mensen ziet, zij jou vragen of alles wel helemaal in orde is met je, dat het lijkt alsof de griep je gegrepen heeft.
Ja op zo een feest was ik, gisteren.
Sterker nog,
Het was mijn feest.


Ik besloot 21 jaar geleden om op 21 april geboren te worden en dat werd zonder moeite gevierd. 
En ja, die gedachte deed me goed.
Dit zou betekenen dat alle mensen die ik heb uitgenodigd er voor mij waren.
Dat wanneer zij dat ene gaan overhandigen, ik weer stralen kon.
En ja hoor, ik straalde weer,
Door de kleine cadeau's die me aangereikt werden.


Maar ondanks ik oprecht ben als ik uitspreek dat de cadeautjes die ik kreeg ervoor zorgden dat een intens geluksgevoel mijn lichaam overnam, moet ik jullie alsnog teleurstellen.
En geloof me, ik doe dit niet graag.
Het is niet dat ik mijn dag begin met de intentie mensen teleur te stellen, maar dit moet gezegd worden.
Buiten dat wens ik niet voor de gek gehouden te worden door de ander en zoals Gekke Gerda mij leert moet je de mens behandelen hoe jij zelf behandeld wilt worden.
Dus vanuit die les besluit ik jullie niet langer meer voor de gek te houden.


Ik vertelde ooit over een cadeautje, die ik maanden terug ontving.

Een cadeautje, die niet wist dat hij op het moment van uitpakken
ontvangen zou worden met zoveel liefde.
Een cadeautje, die niet wist dat ik al zo straalde voordat ik het uitgepakt had.
Een cadeautje, die niet wist dat hij zonder twijfel altijd het leukste cadeautje zou blijven.
Het moment was daar.
Na ontzettend lang wachten was het tijd om dit cadeautje uit te pakken.


Waarom het zo lang duurde voor ik het uitpakte?


Omdat mijn cadeautje, pas op de wereld is gekomen op 17 april 2012.

Gezond en wel, uit mijn lieve zus haar buik.
Mijn kleinste en grootste cadeautje tegelijkertijd,
En ja echt, dat zal het altijd blijven.




Yasin Taher






























Geen opmerkingen:

Een reactie posten